Om e-smart

E-smart är en utbildning för pedagoger verksamma i Nacka kommun. Syftet med utbildningen är att få in IT som ett naturligt verktyg i undervisningen.
E som i e-learning, e som i effektivitet, e som i energi.
E som i elev!

Här bloggar deltagarna om sina erövringar i klassrummet.


tisdag 3 mars 2009

Skäms...

Jag skäms verkligen över att erkänna det, men jag är otroligt dålig på att använda mig av pennan i min undervisning.

Hittills har jag förberett PPT:s till mina lektioner och öppnat tomma Word-dokument som jag skrivit korta anteckningar i. Istället för att skriva på tavlan.

Orsaken är enkel, jag är inte tillräckligt säker på hur jag ska använda mig av den. Tycker mest att de ser slarvigt och kladdigt ut när jag skriver...måste ta mig i kragen och bli mycket bättre.
Idén med pennan är ju egentligen så enkel...

Inga kommentarer: