Om e-smart

E-smart är en utbildning för pedagoger verksamma i Nacka kommun. Syftet med utbildningen är att få in IT som ett naturligt verktyg i undervisningen.
E som i e-learning, e som i effektivitet, e som i energi.
E som i elev!

Här bloggar deltagarna om sina erövringar i klassrummet.


onsdag 4 mars 2009

Blogguppgiften - "Pennan"

Pennan ja…..för min del försvann den ju snopet nog vid samma tillfälle som vi fick våra snygga datorer tilldelade. Hmm..det tog ett tag innan jag fick en ny…. Har provat den lite till och från, den känns spännande men jag känner också att jag vill få mer tid att lära mig funktionerna …har i alla fall en vision klart för mig hur jag ska använda pennfunktionen. För min del tycker jag att Pelle Brändén, Rosendals gymnasium i Uppsala som jag vid två tillfällen har fått möjlighet att lyssna till hans erfarenheter hur han använder sin Tablet-PC i undervisningen. Mycket inspirerande och tankvärt arbetssätt, som jag tycker är innovativt och estetiskt tilltalande… är såld på att prova det för jag tror att det skulle passa väldigt bra i slöjden som t ex vid vyritning och hur man sätter ut måttangivelser och mycket annat.
Visst ska det vara Tablet-PC och varför inte göra en specifik fördjupningskurs så att ”pennan” får ett fortsatt liv trots all tangent tryckande och en fin motorisk träning av handen!!

Inga kommentarer: