Om e-smart

E-smart är en utbildning för pedagoger verksamma i Nacka kommun. Syftet med utbildningen är att få in IT som ett naturligt verktyg i undervisningen.
E som i e-learning, e som i effektivitet, e som i energi.
E som i elev!

Här bloggar deltagarna om sina erövringar i klassrummet.


söndag 8 mars 2009

Använda pennan!

Jag tillhör de som inte har kommit igång att använda pennan. Därför har det varit intressant att läsa alla andras inlägg och se vilka möjligheter som finns. Man verkar kunna göra allt (nästan) med pennan. Får fundera lite hur jag ska börja...

Det jag har märkt hos barnen är att de är oerhört imponerade av både pennan och den vridbara skärmen. Jag ska nog passa på att utnyttja det när motivationen tryter vid något "tråkigt" moment. Annars skulle jag kunna tänka mig att träna algoritmer med mina 4:or eller kanske som ett moment i bokstavsinlärning om jag får en åk 1:a nån gång.

Sabina Zetterberg

Inga kommentarer: