Om e-smart

E-smart är en utbildning för pedagoger verksamma i Nacka kommun. Syftet med utbildningen är att få in IT som ett naturligt verktyg i undervisningen.
E som i e-learning, e som i effektivitet, e som i energi.
E som i elev!

Här bloggar deltagarna om sina erövringar i klassrummet.


söndag 8 mars 2009

The pen!

Från första början har jag varit såld på pennan. Som vanligt när det gäller mig lägger sig den första entusiasmen en smula efter ett tag. Jag använder pennan till att rita (blir inte så snyggt, inte pennans fel) och skriva t ex namnteckning vilket är suverent. Pennan funkar bättre för mig än musplattan (heter det så) men jag störs av att det är ganska långsamt att använda pennan (är en driven sekreterare i botten) och att skärmen rör sig när man trycker med pennan så exaktheten blir lidande. Ett nytt sätt att använda pennan som jag kom på just nu är att när jag vaknar på natten och kommer på idéer så skriver jag in dem direkt i datorn med pennans hjälp istället för på papper. Då slipper jag göra jobbet två gånger. Kanon. Ska börja sova med tabletten...

Inga kommentarer: