Om e-smart

E-smart är en utbildning för pedagoger verksamma i Nacka kommun. Syftet med utbildningen är att få in IT som ett naturligt verktyg i undervisningen.
E som i e-learning, e som i effektivitet, e som i energi.
E som i elev!

Här bloggar deltagarna om sina erövringar i klassrummet.


fredag 6 mars 2009

Penna + pc

Att ha en penna till min dator är ju super! När jag fick min dator från skolan i början av höstterminen blev jag överlycklig! Vilken lyx!

Jag har använt pennan väldigt mycket.
Jag har ritat roliga veckoplaneringar till barnen.
Roligt att använda när man skickar majl, lite personligt att skriva sitt eget namn med pennan.
Använder även den då vi har genomgångar i matematik, svenska. Skriver matteupgifter, "regler" mm.
När vi nu har vår rymdtema har vi tillsammans med barnen gjort gemensamma tankekartor.
Barnen tycker det är oerhört roligt när jag skriver fel och tar fram suddet!

När man gör tankekartor är det smart att använda pennan till, man kan alltid komma tillbaka och se vad vi gjort och se efter ett avslutad tema vad mer vi har lärt oss, använd olika färger så man enklast ser.
Vi kan även hänga gubbe ibland, roligt när man kan måla och färglägga.
Det gäller att använda sin fantasi, pennan funkar till allt!

Inga kommentarer: