Om e-smart

E-smart är en utbildning för pedagoger verksamma i Nacka kommun. Syftet med utbildningen är att få in IT som ett naturligt verktyg i undervisningen.
E som i e-learning, e som i effektivitet, e som i energi.
E som i elev!

Här bloggar deltagarna om sina erövringar i klassrummet.


måndag 17 november 2008

Hej
Nu börjar jag bli lite e-smart, visade strömmad film från mediacentralen mycket smidigt!!
Min e-smart dator är för tillfället "sjuk" och går inte att starta och vår IT-tekniker är borta hela veckan så jag får använda min gamla dator så länge.
Håller på att lära mig Wikis,
TIPS bra info får man från mina kollegors projekt förra året med matteläxor, de har en gedigen beskrivning för eleverna som man kan ta hjälp av. Det finns länk från e-smart sidan till deras arbete.
/Agneta

Inga kommentarer: