Om e-smart

E-smart är en utbildning för pedagoger verksamma i Nacka kommun. Syftet med utbildningen är att få in IT som ett naturligt verktyg i undervisningen.
E som i e-learning, e som i effektivitet, e som i energi.
E som i elev!

Här bloggar deltagarna om sina erövringar i klassrummet.


måndag 24 november 2008

En bit på väg!

Det är sant!
Jag har skrivit mina två första blogginlägg och inser att det var ju inte så svårt som jag trodde. Idag när jag introducerade geometri med mina fjärdeklassare ritade jag rektanglar i parti och minut på rutat underlägg i OneNote. Alla elever var med på noterna. Vi räknade rutor (area), och hur långt det var runt om (omkrets). Mycket smidigare än att använda analoga skrivtavlan. Jag är fast. För alltid E-smart.

3 kommentarer:

Therese sa...

Bra tips!
Har inte fått fart på min kanon...jag väntar... så jag också kan bli lite e-smart!!
/Therese

Barbro sa...

Häftigt! Jag förstår att det måste vara jättepraktiskt att använda notebook till det. Själv måste jag träna upp mig lite först. Visar i alla fall strömmande video. Så smidigt!
/Barbro

Lina Bramhed sa...

Det lät mycket inspirerande. Det kommer jag absolut testa nu i vår när vi ska jobba med geometri. Kul. /Lina