Om e-smart

E-smart är en utbildning för pedagoger verksamma i Nacka kommun. Syftet med utbildningen är att få in IT som ett naturligt verktyg i undervisningen.
E som i e-learning, e som i effektivitet, e som i energi.
E som i elev!

Här bloggar deltagarna om sina erövringar i klassrummet.


måndag 3 november 2008

Framtidens e-smarta lärare - vem?

För mig är en e-smart lärare någon som hänger med i utvecklingen och inte är rädd för att prova den nya tekniken. Under föreläsningen så insåg jag att jag är långt efter och kvalar inte alls in... hoppas på bot på detta. Några andra skriver i sina inlägg att eleverna är mer e-smarta än vad vi är och jag kan inte annat än hålla med. Ser fram emot kursen och vad den kan lära mig.

1 kommentar:

Sandra Wissting sa...

...och jag hoppas att du är ikapp dina elever när kursen är slut, kanske t.o.m. förbi vissa av dem?