Om e-smart

E-smart är en utbildning för pedagoger verksamma i Nacka kommun. Syftet med utbildningen är att få in IT som ett naturligt verktyg i undervisningen.
E som i e-learning, e som i effektivitet, e som i energi.
E som i elev!

Här bloggar deltagarna om sina erövringar i klassrummet.


tisdag 17 februari 2009

Bättre förutsättningar!

Nu har jag fått riktigt bra tekninska förutsättningar! Nu har jag haft kanon i taket i snart en månad, ljudet inkopplat och en praktisk hög rullhurts att ha min bärbara på. Det som är mest fascinerande är att jag använder detta varenda dag! I början var det mest planerade genomgångar, men allt oftare uppstår spontana situationer där det är bra att visa med kanonen. Detta är intressant eftersom jag tidigare år använt datorer och It ytterst lite. Tänk vad snabbt man vänjer sig bara man upptäcker fördelarna!

Jag märker också utvecklingen hos mina elever. Nu jobbar alla utan problem i PowerPoint, lägger in bilder i vår wiki och håller på att lära sig PhotoStory. De lär sig snabbt och tycker att det är jätteroligt. På fredag ska vi lämna in vårt bidrag till skolans It-utmaning "En leksaks livsöde" så just nu är det en febril aktivitet. Vi vann i höstas och det skapade mersmak...

Sabina Zetterberg

Inga kommentarer: