Om e-smart

E-smart är en utbildning för pedagoger verksamma i Nacka kommun. Syftet med utbildningen är att få in IT som ett naturligt verktyg i undervisningen.
E som i e-learning, e som i effektivitet, e som i energi.
E som i elev!

Här bloggar deltagarna om sina erövringar i klassrummet.


torsdag 12 mars 2009

Pennan

Jag har inte använt pennan så mycket som jag velat. Största anledningen har varit att jag inte har kunnat fälla ner locket när projektorn varit igång. Jag hoppas på att kunna ordna det nu med hjälp av Kerstins instruktioner och då kommer pennan att vara mycket användbar t.ex på engelskalektioner och vid redovisningar både för eleverna och för mig. Mina elever är mycket duktigare än jag på att använda pennan vid uppfällt lock så de använder den ganska ofta. De använder också pennan när de vill göra illustrationer för hand till någon artikel till vår klasstidning. Själv har jag använt den ibland för anteckningar när jag varit på möten.
Synd att pennan bara fungerar på engelska när man vill ha maskinskriven text istället för handskriven./Anneli

Inga kommentarer: