Om e-smart

E-smart är en utbildning för pedagoger verksamma i Nacka kommun. Syftet med utbildningen är att få in IT som ett naturligt verktyg i undervisningen.
E som i e-learning, e som i effektivitet, e som i energi.
E som i elev!

Här bloggar deltagarna om sina erövringar i klassrummet.


onsdag 4 mars 2009

Pennan

Än så länge har jag inte använt pennan så mycket som jag skulle vilja. Det beror till största delen på att jag inte känner mig helt säker på det. Att skriva med pennan tycker jag är jobbigt, det ser ut som ett litet barn är igång och kladdar. Ibland använder jag pennan för att bläddra bland mappar och flikar. Även när jag surfar är ibland pennan bättre och enklare att använda än att skrolla med musen. I klassen har jag vid en gemensam sökning på nätet markerat och ringat in ord för att lätt synliggöra för eleverna det viktiga i texten.

Jag skulle som sagt gärna använda pennan mer. Det vore mycket intressant och se resultatet av att kommentera och rätta elevers texter med pennan - är det ett bättre alternativ? Men i min nyfunna roll som e-smart lärare är det väl bara att testa, använda, utvärdera och förändra efter behov. /Lina

Inga kommentarer: